Zasady rekrutacji

Rekrutacja na studia w PWSW rozpoczyna się 23 maja

Nabór kończy się 23 września 2022 roku

ETAPY REKRUTACJI na kierunek Architektura Wnętrz – studia licencjackie (pierwszego stopnia) w roku akad. 2022/2023


I ETAP REKRUTACJI:

  1. rejestracja elektroniczna i wydruk formularza z rejestracji ze strony https://e-rekrutacja.pwsw.pl/
  2. złożenie kompletu dokumentów, wraz z wydrukowanym formularzem z elektronicznej rejestracji w Sekretariacie Instytutu Humanistyczno-Artystycznego PWSW (ul. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 1E, 37-700 Przemyśl, Kolegium Techniczne, II p., pokój 3.26),
  3. wsparcia udzieli Uczelniany Punkt Obsługi Kandydatów. Pracownicy pomogą w rejestracji, wydrukowaniu dokumentów oraz udzielą wszelkich niezbędnych informacji na temat rekrutacji. UPOK funkcjonuje w godz. 8:00 – 14:00. Punkt mieści się na parterze w Bibliotece Uczelnianej (Żołnierzy I Armii WP 1 D, 37-700 Przemyśl).

II ETAP REKRUTACJI:

  •  przegląd i ocena prac artystycznych i projektowych przedstawionych przez kandydata (tylko w formie cyfrowej);
  • kwalifikowanie przez Instytutową Komisję  Rekrutacyjną dokumentów kandydatów na I rok studiów.

Dokumenty kandydata będą brane pod uwagę wyłącznie pod warunkiem spełnienia p. 1 i 2 (porównaj I Etap rekrutacji), w przeciwnym razie dokumenty zostaną odrzucone. tj.:

Kandydat, który jedynie zarejestruje się w systemie elektronicznym i nie złoży jednocześnie kompletu dokumentów w Sekretariacie Instytutu nie będzie brany pod uwagę w II etapie rekrutacji → czyli przy sporządzaniu listy osób przyjętych na studia na kierunku Architektura Wnętrz.

Wymagane dokumenty rekrutacyjne dla obywateli polskich:

  • ankieta osobowa i podanie wygenerowane w systemie internetowej rekrutacji,
  • świadectwo dojrzałości – kserokopia (oryginał do wglądu),
  • 1 fotografia,
  • potwierdzenie wniesienia na konto uczelni opłaty rekrutacyjnej – 85 zł,
  • do wglądu dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia w celu potwierdzenia danych zawartych w ankiecie osobowej.                                                                                                                               Postępowanie kwalifikacyjne na w/w kierunki odbywa się w trybie konkursu świadectw dojrzałości oraz przeglądu prac artystycznych.
    1. Postępowanie kwalifikacyjne dla kandydatów z „nową maturą”:
    • Kryterium w postępowaniu kwalifikacyjnym stanowi średnia arytmetyczna punktów uzyskanych ze wszystkich przedmiotów obowiązkowych na egzaminie maturalnym przeliczanych według następujących zasad:
      1. poziom podstawowy: % uzyskanych punktów * 1 = ilość punktów rankingowych,
      2. poziom rozszerzony: % uzyskanych punktów * 1,5 = ilość punktów rankingowych.
    • W przypadku gdy kandydat zdawał przedmiot w poziomie podstawowym i rozszerzonym brany jest pod uwagę wynik dla niego korzystniejszy.
    • Liczba punktów uzyskana na podstawie powyższego kryterium stanowi podstawę do ustalenia listy rankingowej kandydatów (od największej do najmniejszej liczby punktów).
    1. Postępowanie kwalifikacyjne dla kandydatów ze „starą maturą”:
  • Ocena z przedmiotu

    Liczba punktów

    2.0

    20 pkt

    3.0

    40 pkt

    4.0

    60 pkt

    5.0

    80 pkt

    6.0

    100 pkt

    • Liczba punktów uzyskana na podstawie powyższego kryterium stanowi podstawę do ustalenia listy rankingowej kandydatów (od największej do najmniejszej liczby punktów).
    • Dodatkowe kryteria przyjęć na kierunek Architektura wnętrz:

      – min. liczba punktów z ocen ze świadectwa: 30,00;

      – egzamin wstępny – min. 5,00 – max. 20,00.

      Wymagane dokumenty rekrutacyjne dla cudzoziemców:

  1. Kandydat jest dopuszczony do postępowania kwalifikacyjnego jeżeli przedłoży następujące dokumenty (w przypadku dokumentów w językach obcych wymagane jest ich tłumaczenie przez tłumacza przysięgłego wpisanego na listę tłumaczy przez Ministerstwo Sprawiedliwości RP albo poświadczone przez konsula RP właściwego dla państwa na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument, akredytowane w Rzeczypospolitej Polskiej przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument, osobę zarejestrowaną jako osoba pełniąca funkcję odpowiadającą funkcji tłumacza przysięgłego w Rzeczypospolitej Polskiej w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) –stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)):
  • podanie wraz z ankietą osobową na obowiązującym w uczelni formularzu (podanie na studia wypełnia się w drodze rekrutacji elektronicznej poprzez zalogowanie się w systemie rekrutacyjnym PWSW w Przemyślu na stronie internetowej uczelni, gdzie kandydat uzupełnia wszystkie niezbędne w procesie rekrutacji dane. Następnie drukuje generowane na ich podstawie podanie wraz z ankietą osobową);
  • świadectwo dojrzałości lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia;
  • świadectwa uzyskane za granicą oraz świadectwa innej matury zagranicznej powinny być: opatrzone apostille, gdy kraj wydający dokument jest objęty Konwencją znoszącą wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych sporządzoną w Hadze 5 października 1961 roku (Dz.U. z 2005 r. Nr 112, poz. 938) albo poddane legalizacji.
  • certyfikat znajomości języka polskiego lub potwierdzenie uczelni przyjmującej, że przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim;
  • polisę ubezpieczenia zdrowotnego na okres kształcenia w Polsce lub Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, lub potwierdzenie powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 1510 z późn.zm.), lub potwierdzenie pokrycia przez ubezpieczyciela kosztów leczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na minimalną kwotę 30 000 euro;
  • zaświadczenie o stanie zdrowia;
  • 1 fotografię (format 37×52 mm);
  • poświadczoną przez PWSW kserokopię dokumentu uprawniającego do studiowania bez wnoszenia opłat za usługi edukacyjne (w przypadku kandydatów uprawnionych do studiowania bez wnoszenia opłat za usługi edukacyjne, o których mowa w art. 324 ust. 2 pkt 1-8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm.);
  • dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej przez osobę ubiegającą się o przyjęcie na studia.
    1. Sposób przeliczania ocen ze świadectw wydanych przez szkoły na Ukrainie na punkty:

    System oceniania w Ukrainie

    Liczba punktów

     
       

    Skala 2 – 5

    Skala 1 – 12

       

    5

    12

    100

     
     

    11

    90

     
     

    10

    80

     

    4

    9

    70

     
     

    8

    60

     
     

    7

    50

     

    3

    6

    40

     
     

    5

    30

     

    2

    1 – 4

    0

     

Wymagane jest tłumaczenie dokumentów zagranicznych na język polski przez polskiego tłumacza przysięgłego.

Powyższe dokumenty należy składać w sekretariacie Instytutu Humanistyczno-Artystycznego (ul. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 1E, 37-700 Przemyśl, Kolegium Techniczne, II p., pokój 3.26 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 10:00-14:00)


Dom Studenta

1. Wg Zarządzenia nr PWSW-SEK-021/81/22 Rektora Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu opłaty za miejsce w Domu Studenta w roku akademikiem 2022/2023 wynoszą:

– opłata za miejsce w pokoju jednoosobowym                     – 750,00 zł

– opłata za miejsce w pokoju dwuosobowym                       – 500,00 zł

– opłata za miejsce w pokoju trzyosobowym                        – 430,00 zł

– opłata za miejsce w pokoju czteroosobowym                    – 380,00 zł

– opłata za każdorazowe wydanie pościeli                            –   50,00 zł

2. Mieszkaniec DST zobowiązany jest do wniesienia kaucji zwrotnej w wysokości 350,00 zł, uiszczanej w terminie do 30 dni od daty zakwaterowania.

3. Ustala się opłatę w wysokości 4,50 zł za 1 godzinę korzystania z automatycznej pralki.

4. Ustala się opłatę w wysokości 5,00 zł za wyrobienie zgubionej Karty mieszkańca Domu Studenta.


Kontakt w sprawie rekrutacji na kierunek Architektura wnętrz:

Joanna Gwizdała
ul. Żołnierzy I AWP 1E (Kolegium Techniczne) pok. 3.26
37-700 Przemyśl
tel. (016) 735-52-32
j.gwizdala@pwsw.eu


Potwierdzanie efektów uczenia się na kierunku Architektura Wnętrz

Od  roku akademickiego 2017/2018 kandydaci ubiegający się o przyjęcie  na kierunek Architektura Wnętrz mogą skorzystać z potwierdzania efektów uczenia się z chwilą przyjęcia ich na studia, jeżeli spełniają w tym względzie wymogi Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym.